جمعه ۱۹ اسفند ۰۱

آيا شبكه شما به ديوار آتش احتياج دارد؟

۲۱ بازديد

آيا شبكه شما به ديوار آتش احتياج دارد؟

حتي اگر رايانه ها با يك فايروال نرم افزاري داخلي همراه هستند ، اما كسب و كار شما با استفاده از آن شبكه ايمني ضعيف ايمن نيست. دستگاه هاي زيرساخت شبكه اهداف معمول براي مهاجمان سايبري هستند و بدون فايروال اختصاصي ، شبكه شما و همه دستگاه هاي متصل در معرض هكرها هستند. يكي از خدمات مهم شبكه راه اندازي فايروال هاي سخت افزاري و نصب افزاي است. براي اطلاعات بيشتر در مورد ارائه انواع خدمات شبكه هاي رايانه اي مي توانيد به پيشگام رايانه مراجعه كنيد.

فايروال سخت افزاري اختصاصي

يك فايروال سخت افزاري اختصاصي به شما يك لايه محافظتي اضافه شده بسيار مورد نياز مي دهد. فايروال سخت افزاري داراي ويژگي هاي پيشرفته اي مانند VPN ، Remote Access و Advanced Web Filter است. از آنجا كه مي تواند تعداد محدودي از كاربران را اداره كند ، شبيه روتر است. بنابراين ، مطمئن شويد كه يك ديوار آتش با ظرفيت كافي براي رشد آينده تهيه مي كنيد.

روتر با درجه تجاري معمولاً داراي قابليت هاي ديوار آتش داخلي است بنابراين ممكن است نيازي به خريد سخت افزار جداگانه ديوار آتش نداشته باشيد. فقط مطمئن شويد كه اين مورد را دوباره بررسي كنيد زيرا اين امر براي امنيت شبكه شما حياتي است.

ديواره آتش

فايروال يك سيستم امنيتي براي شبكه رايانه شماست. اين ترافيك ورودي و خروجي شبكه را بر اساس قوانين امنيتي تنظيم شده توسط شما كنترل و كنترل مي كند. به عبارت ديگر ، فايروال يك فيلتر بين شبكه داخلي شما و شبكه خارجي مانند اينترنت است كه از شبكه تجاري شما در برابر دسترسي خارجي غيرمجاز محافظت مي كند.

نقش سوئيچ در امنيت شبكه

سوييچ يكي از عناصر مهم شبكه اداري شماست. اين يك دستگاه شبكه است كه به ساير دستگاه هاي موجود در شبكه امكان ارتباط و اشتراك اطلاعات را مي دهد. شما رايانه هاي شخصي ، چاپگرها ، دستگاه هاي NAS (فضاي ذخيره سازي متصل به شبكه) ، سرورها ، VoIP (پروتكل صوتي از طريق اينترنت) و غيره را در شبكه خود خواهيد داشت و سوئيچ اين دستگاه ها را به شبكه متصل مي كند.

در خانه خود سوئيچ مشاهده نمي كنيد زيرا روتر بي سيم كه استفاده مي كنيد تركيبي از روتر بي سيم ، نقطه دسترسي و سوئيچ است. ما در بخش هاي زير در مورد نقاط دسترسي صحبت خواهيم كرد. بنابراين اگر شبكه خانگي خود را با شبكه دفتري خود مقايسه كنيد ممكن است كمي گيج كننده شود. فقط بايد به ياد داشته باشيد كه عملكرد يك سوئيچ متفاوت از يك روتر است كه شبكه هاي مختلف را به هم متصل مي كند. براي بيشتر مشاغل ، روتر شبكه شما را با اينترنت متصل مي كند. در حالي كه سوئيچ دستگاه هاي مختلف را در شبكه شما متصل مي كند.

v15_ggg.png

امنيت شبكه

خدمات شبكه و امنيت شبكه به شركت ها و سازمان ها كمك مي كند تا از اطلاعات خود محافظت كنند. شبكه هاي امنيتي شركت، راه نفوذ هكرها و بدافزارها را مي بنند و از دسترسي آن ها به اطلاعات امنيتي و حياتي سازمان جلوگيري مي كنند. امنيت سيستم هاي كامپيوتري كمك مي كند تا اطلاعات سازمان ها و شركت ها ايمن بماند. پيشگام رايانه با ارائه راهكار و خدمات امنيت شبكه آماده ارائه خدمات امنيت شبكه هاي كامپيوتري به شركت ها و سازمان هاي خصوصي و غير خصوصي است.

منظور از امنيت شبكه ، فن آوري ها ، فرآيندها و سياست هايي است كه براي محافظت از هر شبكه ، ترافيك شبكه و دارايي هاي قابل دسترسي شبكه در برابر حملات سايبري ، دسترسي غيرمجاز و از دست رفتن داده ها مورد استفاده قرار مي گيرد. هر سازماني ، از مشاغل كوچك گرفته تا بزرگترين شركت ها و ارائه دهندگان خدمات ، براي محافظت از دارايي ها و زيرساخت هاي مهم در برابر گسترش سريع سطح حمله ، به امنيت شبكه در هر صنعت نياز دارد.

خدمات امنيت شبكه

امنيت شبكه مجموعه اي از قوانين و پروتكل ها است كه براي محافظت از داده ها در سطح نرم افزار و سخت افزار استفاده مي شود. اقدامات امنيتي شبكه براي جلوگيري از نفوذ و از بين رفتن اطلاعات به ايمن سازي اطلاعات در شركت ها و سازمان ها كمك مي كند. از طرف ديگر ، شركت پيشگام رايانه با تأمين ، توزيع و پشتيباني از جديدترين محصولات امنيتي در جهان ، در تأمين نيازهاي امنيتي به شركت ها و سازمان ها كمك مي كند. براي مشاوره مي توانيد با پيشگام كامپيوتر تماس بگيريد. پيشگام كامپيوتر آماده ارائه راهكارهاي امنيتي به شركتها و سازمانها جهت محافظت از شبكه و بستر اطلاعاتي است.

خدمات امنيت شبكه اصطلاحي گسترده است كه بسياري از فناوري ها ، دستگاه ها و فرايندها را در بر مي گيرد. در ساده ترين اصطلاحات ، مجموعه اي از قوانين و تنظيمات است كه براي محافظت از يكپارچگي ، حريم خصوصي و دسترسي شبكه ها و داده هاي رايانه اي با استفاده از هر دو فناوري نرم افزار و سخت افزار طراحي شده است. هر سازماني ، صرف نظر از اندازه ، صنعت و زيرساخت ها ، به درجاتي از راه حل هاي امنيتي شبكه نياز دارد تا بتواند خود را از فضاي رو به رشد تهديدات سايبري در طبيعت امروزه محافظت كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.